


In Nederland ligt ruim 1,7 miljoen kilometer waterleiding, dataverkeer, elektriciteitskabels, gas en olieleidingen onder de grond. In 2016 zijn er 265 graafschades veroorzaakt aan derden. Deze schades zijn te voorkomen. Binnen Heijmans Infra wordt voor iedereen hetzelfde KLIC- melding proces toegepast.
Waarom moet de KLIC melding op het project aanwezig zijn?
Waarom KLIC-App Cloud gebruiken?
Heijmans gebruikt de KLIC-App Cloud. Dit is een handig hulpmiddel o de KLIC-melding mee te interpreteren. Je kunt de kabels en leidingen opzoeken. Met de huidige technieken is het heel eenvoudig om de KLIC-meldingen beschikbaar te maken op tablets en smartphones. Dit heeft als voordelen:
Hoe kom ik aan de KLIC-App?
Zie: Maatregelen.
Agentschap Telecom controleert
De KLIC app "Veilig Graven" bevat instructiefilmpjes over veilig graven. Hij is gratis te downloaden (voor iPhone) in de App Store en (voor Android) bij Google Play. Of via de QR-code op de Keetkaart.
Er is een uitgebreide handleiding beschikbaar binnen de App en in Heijmans BPS. Daarnaast kan je leidinggevende altijd terecht bij de gebruikersbeheerder.
Hulp bij het installeren van de app 'Veilig graven in de toekomst'
Over de keetkaart en de app
De KLIC vergroot het vakmanschap en dat draagt bij aan een daling van het aantal graafschades.
Bestel de Keetkaart via info@agentschaptelecom.nl (link stuurt een e-mail) of telefonisch via 033-4600800